Jaarverslag 2014

De NVVK

Wie zijn wij?

De NVVK is dé branche-organisatie voor professionele schuldhulpverlening én sociale kredietverlening in Nederland.

Wat doen wij?

De NVVK voorziet in de behoefte van de leden van de NVVK door financiële en maatschappelijk verantwoorde diensten te verlenen gericht op het voorkomen en duurzaam oplossen van financiële problemen. De NVVK ondersteunt de leden in het realiseren van hun doelstellingen.

Hoe doen wij dat?

De NVVK doet dit door:

• actuele kennis en informatie over het vakgebied te verschaffen aan haar leden;
  • nieuwe ontwikkelingen te signaleren en daar zo nodig op te reageren;
  • de belangen van de leden te behartigen in het contact met politici en beleidsmakers;
  • een goede samenwerking met maatschappelijke organisaties en schuldeisers tot stand te brengen;
  • aanspreekpunt te zijn voor leden, mensen met schulden, schuldeisers, maatschappelijke organisaties en anderen met vragen.

Waarom doen wij dat?

Door mensen te helpen hun financiële situatie weer op orde te krijgen en hen te leren financieel zelfstandig te zijn, wordt armoede bestreden en hebben mensen meer mogelijkheden om actief deel te nemen aan het sociale en maatschappelijke leven.

Hoe werken wij?

Onder voorzitterschap van Joke de Kock geeft het Bestuur richting aan de vereniging. In het Bestuur zijn de verschillende ‘bloedgroepen’ van leden vertegenwoordigd: gemeentelijke schuldhulpverlenende organisaties, private schuldhulpverlenende organisaties en kredietbanken. Voor een volledig ledenoverzicht verwijzen wij u graag naar het ledenoverzicht.